Monthly Archives: November 2014

Day 14: Venice

Finally! Venice! My second favourite after London haha The weather, the colours, the sound of the ocean 24/7, the shopping; I miss it so much, 2 days definitely wasn’t enough. Really need to go back:(

IMG_1220IMG_1214Okay the masks were a bit creepy haha but that’s cos i watched Phantom of the Opera i supposeIMG_1217

IMG_1218IMG_1221IMG_1229IMG_1234IMG_1235Rialto BridgeIMG_1236IMG_1239IMG_1244IMG_1246IMG_1254IMG_1262IMG_1268IMG_1269IMG_1270IMG_1271IMG_1273IMG_1282IMG_1288IMG_1294IMG_1296IMG_1301IMG_1305IMG_1306IMG_1308IMG_1312IMG_1320

IMG_1323

Venice was spectacular

xx

Day 13: Rome

Last day of Rome!IMG_1011

IMG_1020It turns!IMG_1021#naileditIMG_1049IMG_1061Carved out of one piece of marble #dafuqIMG_1066Jumanji vibes #90skidsIMG_1070IMG_1076IMG_1077These were all painted on a flat ceiling btw haha ancient ppl really too much timeIMG_1086Teenie tiny mosaic floor tilingIMG_1098IMG_1102Flat ceiling yesIMG_1112IMG_1113It’s a fucking carpet i can’t even IMG_113824k on the ceilings #ballerIMG_1146IMG_1153IMG_1183IMG_1192IMG_1195IMG_1198Prepping seats for sunday serviceIMG_1200

Yay next post is VENICEEE!!

xx

Day 12: Rome

On the second day, we visited more ruins! yay! hahaha okay the Colosseum to be exact. At least it was something i knew beforehand so i wasn’t so lost.

IMG_0745We took the bus everywhere and oh good god italians seriously take traffic rules as suggestions haha

IMG_0769Colosseum!

IMG_0776

IMG_0787Underground level where the gladiators and their horses (?) would wait before going up for their battle

IMG_0807Yea there were a kazillion, i can’t imagine how this place looked at that time

IMG_0805

IMG_0817

IMG_0821

IMG_0848

IMG_0854We got special passes so had access to the underground level and the top level. Just the thought that i was standing where gladiators has stood thousands of years before me..that was pretty sick.

IMG_0879

IMG_0887

IMG_0907

IMG_0933To think there were more levels than this.. tens of thousands of people packed into this stadium haha wonder how they went to the toilet in the middle of a game

IMG_0944

IMG_0952

IMG_0953

IMG_0956“I’m a tourist!”

IMG_0984

IMG_0996

Till next time!

xx

Day 11: Rome

Hey! Have been working a mix of morning and night shifts at 2am now and it’s starting to get interesting again haha trying to learn all the platings and once i do, i’ll have to start learning how to manage multiple orders whee love the challenge never ends.

Been receiving more orders recently too, so will be posting pictures of those too!

Meanwhile, Rome!

IMG_0419

IMG_0427

IMG_0458

IMG_0479

IMG_0485

IMG_0487

IMG_0503

IMG_0523

IMG_0539

IMG_0552

IMG_0567

IMG_0589

IMG_0617

IMG_0645

IMG_0660

IMG_0661

IMG_0664Here we have an Asian in her natural habitat…

IMG_0674

IMG_0680

IMG_0695

IMG_0720

IMG_0727

IMG_5349

 

I was pretty sick on the train ride from London to Rome and then the first day of Rome itself so yea…this is my *sick but have to go out to see shit and dinner face* hahah i don’t know if it was the fever or what but i didn’t really get Rome…I’m not the type to be interested in history so the ruins didn’t really fascinate me. Neither did the dust that accompanied it. I think it was the stupidity of Ancient Romans and their lack of foresight that amazed me the most. Like seriously? Breaking down marble buildings just to line your floors with it?

The copious amount of touts and “Made in China” souvenirs that flooded the streets definitely made the otherwise pleasant country just uncomfortable to be in. Time that could have been spent to appreciate whatever was left of the city was instead spent on telling Bangladeshis repeatedly that you don’t want to buy anything and watching your bags in case a gypsy came to swipe all your belongings.

Was hoping the rest of Rome, and of course Venice, would help my impression.

Till next time!

xx

Day 10: Randoms

Hey! Yay finally have time for this space now that my first term of Japanese is over!! I love Jap, but too much of a good thing is well…too much haha still taking a course to prep for my official exam though, then starting on the new term next year yay.

I’m trying to finish all my holiday photos asap before i go on my next holiday (lol so paiseh) but yea, these are all some random photos from throughout my trip which i found in another album. Didn’t post these up before so just wanna quickly compile it here if not i can’t move on hahaha *OCD*

IMG_4543

IMG_4547Drinks from London marts

IMG_4552Portobello Market!

IMG_4554

IMG_4559
IMG_4565
IMG_4617

IMG_4619

IMG_4624Bored of waiting in the hotel lobby selfies

IMG_4645

IMG_4687 IMG_4688 IMG_4691Trafalgar Square

 

IMG_4692

IMG_4696

IMG_4704Buckingham Palace

IMG_4710

IMG_4717

IMG_4723

IMG_4753

IMG_4833

IMG_4834

 

IMG_4999I wish i had lipstick that looked like this

IMG_5050Breakfast

 

IMG_5058

IMG_5173

IMG_5175

 

IMG_5185Lunch on train rides!

IMG_5189

IMG_5231

IMG_5240Family friend’s house currently building in Bath! I want a house like this 🙁

IMG_5252Lush overloadddd and super cheap

IMG_5254

That’s all for now! Hope your day’s going well

xx

 

Day 9: Bath



On the 9th day in London we took a day trip to bath to visit our family friends! I’m surprised I can still remember because ask any of my friends and they’d tell you I have the memory of a senile goldfish haha guess this shows how much I loved being in London.

If I remember correctly, my canon was being a bitch so I used my holga.

IMG_0058

IMG_0062

IMG_0068

IMG_0076

IMG_0085

IMG_0116

IMG_0131

IMG_0137

IMG_0140

IMG_0156

IMG_0159

IMG_0164

IMG_0166

IMG_0185

IMG_0188

IMG_0190

IMG_0214

IMG_0212

IMG_0213

IMG_0217

IMG_0231

IMG_0238

IMG_0267

IMG_0287

IMG_0295

IMG_0334

IMG_0409

IMG_0413

 

 

 

Hello Kitty Fashion Showcase 2014

Hello hello!! Evidently, regular blogging ain’t my thing HAHA i’m so sorry i know many of you have been asking for more posts on my ask.fm and i’m not ignoring you! I just am really super duper busy these days planning for a big catering event this weekend and it’s really draining me out:(

 Was drafting a room tour and workout routine right before this:)  There’s sooooo much i want to blog about and so many books sitting on my book shelf that i’ve yet to read.. it makes me anxious, i don’t know why, when i have a kazillion things unchecked on my to-do list. And not to mention i’m so far behind in my japanese classes and exams are in 2 weeks… *cries*

Anyway! Now for the fun part haha i wasn’t able to go out with my friends yesterday for halloween as i had an early call time this morning (7am to be exact), and there’s nothing i’d wake up at 5am for other than my one true love, HELLO KITTY!!! *pops confetti*

Oh good god when Chanel (i love you forever ohchanelly) told me about this fashion show i was so overjoyed. If you know me personally, you’d know of my undying love for that mouth-less feline haha many people say this obsession doesn’t suit me but nothing makes me happier or can cheer me up more than hello kitty. I have everything in hello kitty version, from hair dryers to scooters to toasters;  you name it i got it. So you can imagine this was a dream come true for me to be surrounded by Hello Kitty everything. Reminded me of Hello Kitty Land in JB. Magical.

Alright, i could go on forever so here pictures:

IMG_0680So proud of ourselves because we found the place on the first try haha

IMG_0692

IMG_0725
IMG_0755We were early so went to look around for a bit

IMG_0702

IMG_0705

IMG_0721

IMG_0708

IMG_0709

IMG_0713Chanel and Leah

IMG_0718

IMG_0711

IMG_0712

IMG_0738

IMG_0722IMG_0727

IMG_0736

IMG_0734

IMG_0728

IMG_0742

IMG_0748

IMG_0744

2014-11-01 19.50.27Pre-show

2014-11-01 19.50.14

2014-11-01 20.19.10

2014-11-01 20.20.06

2014-11-01 20.19.38

2014-11-01 20.17.32

2014-11-01 20.06.47

2014-11-01 19.53.39

2014-11-01 19.53.26

2014-11-01 19.52.35

2014-11-01 19.51.17

IMG_0795On the way to vivacity and waiting for the tram. Look at that fucking queue omg

IMG_0794i know i look like a maniac

IMG_0793

IMG_0782

IMG_0780

IMG_0770

IMG_0776

IMG_0774

IMG_0767

IMG_0766

IMG_0763

IMG_0761

IMG_0798

Alright! Now off to do my japanese homework and test out some new recipes!

Till next time!

(which will be soon i promise)

xx